Сталкинг на страховете - Англия, 2007 г.

Това са бележки, наблюдения и техники от семинара в ВАТН, Англия - юли 2007.

Рената Мурез пое думата и говори за:

- свобода на осъзнаването

- изобилието от човешки възможности

- събирателната точка - свързваща двете ни тела, енергийното тяло се намира постоянно в безкрайността - ако се свържем с него то ще ни отведе в сънуване

- Нашите модели на поведение ни държат далеч от енергийното тяло

- Движението на събирателната точка приближава до нас енергийното тяло

- Кастанеда е питал постоянно " Какво сънуваш в момента", " Какво е новото"

- В повечето време ние "Кошмаруваме"

- Сталкинга и рекапитулацията помагат за намиране на нови модели на поведение и излизане от рутината ни, помагат да наблюдаваме как действаме.

1. Правим тенсегрити 2. Събирателната точка се премества 3. Рекапитулираме и правим сталкинг 3. Събирателната точка се закрепва в новата позиция

Огромна задача е да се опитаме да се изправим срещу страховете си. Повечето от тях се предават по наследство от нашата "семейна линия".

Ние трябва да се изправим и да се преборим със страховете си - да преминем през тях. Осъзнаването, че страховете не са наши, а наследствени, ни помага да се откъснем от тях по-лесно. Можем да проследяваме от къде идва страха (майка, баща, други силни фигури от детството)

Правихме пасове - Скок в бездната - /Jumping into the abyss/; Пернатата Змия - /The Feathered Serpent Quetzatcoatl/, пас на земята - елементи от скок в бездната, също и сталкинг на страхове.

Много интересно се оказа, че почти всички имахме еднакви страхове:

- те не ме харесват

- ще остана сам/а

- не съм достатъчно добра/добър

- правя всичко грешно

- страх от нови ситуации

- страх от отговорност, обвързване /commitment/

По средата на лист хартия нарисуваме разделителна линия - лява и дясна страна - от дясно изброяваме всички страхове, които се сещаме, а от лявата страна написваме противоположното твърдение, начин да се справим със страха.

Упражнение по сталкинг

Намерете сцена с оплакване, заедно с позиция на тялото, диалог, дишане и т.н. подробности от ситуацията

Заедно със свидетеля практикуваме магически пас

1. Говорещият СЪС ЗАТВОРЕНИ ОЧИ разказва сцената все едно че се случва в момента "Влизам в стаята ... виждам следните неща ... "

2. Свидетелят задава следните въпроси : Каква е твоята позиция на тялото? Какъв е вътрешният ти диалог? (дишане, напрежение) и след това записва отговорите вместо говорещия (който е със затворени очи)

- Какъв страх се крие под твоето оплакване? Каква е твоята позиция на тялото свързана със страх? (по принцип)

- Какво би направил, за да излезеш от позицията на страха? (магически пас, раздвижване на раменете) как можеш да се върнеш в позицията на "отпуснат корем" (отпуснати рамене, лице, гръден кош и т.н)

3. От тази нова позиция на "отпуснат корем" говорещият със все още затворени очи сънува ситуацията по различен начин, като отново говори в сегашно време " Поемам дълбоко въздух преди да вляза в стаята. Тялото ми е "меко", подвижно и отпуснато... "

След няколко мига говорещият отваря очи и разказва новата сцена и новата гледна точка за ситуацията.

Свидетелят ги записва накратко и задава въпросът:

- какво трябва да правиш всекидневно, за да "преминеш през страха?"

- ако страха е че никой няма да те обича, започни да правиш дела на обич към себе си (въображение ...)

- ако се страхуваш, че нямаш достатъчно пари, можеш да направиш стратегически действия за намиране на по-добре платена работа, да започнеш да спестяваш ...

Свидетелят записва стъпките и може да предложи допълнителни стъпки. Записват се всички стъпки.

И двамата изпълняват магически пас и разменят ролите си.

Техника за вътрешно мълчание - навлизане в сънуване

За първи път ни беше показана техника за влизане във вътрешно мълчание с помощта на малка обла тояжка, с размери 35 на 350 или 400 милиметра. На единия от краищата се поставя нещо като възглавничка, може да е направена от чорап, пълен с памук и закрепен с ластик например.

Сяда се на земята със стъпала опряни едно в друго, пръчката се поставя на челото, между веждите от мекия край, а другия е на земята. Стоим така (приведени напред с извит гръбнак) няколко минути на ден - в началото около 5-10 мин. Може да натиснем с палци зоната между ахилесовото сухожилие и кокалчето от вътрешната страна на краката, за да усилим вътрешното мълчание.

Благодаря за вниманието и успех!