Нощна пеперуда (серия животни)

Карта на тялото

Хановер 2001

(Това упражнение ми бе демонстрирано от група германци. В скоби и курсив давам пояснения от видяното)

Правихме този пас преди Нощната пеперуда.

Седнете така, че да ви е удобно. (Левия крак пред десния)

1. Масажирате магическата зона на стъпалото. Дясна ръка на ляв крак. Палеца върху стъпалото, а показалеца отгоре. (Може да намерите мястото като разтворите големия пръст и кутрето във вид на буква V. Мистичната област е в основата на това V)

2. Масаж на основата на пръстите.

3. Разделяте пръстите като започвате от кутрето, до палеца. После обратно.

4. Извличане и изтръскване на енергия от пръстите един по един като започнете от малкия. Първо намерете началото на костта на кутрето. После стиснете с палеца и показалеца. Единия пръст върху стъпалото другия отгоре. Издърпвате енергията на около 2 3 дм после я тръсвате. (Хваща се ципата между пръстите и се тегли навън) Същото правите и с останалите пръсти.

5. Масажиране на “вихъра” под малкия пръст с кръгово движение.

6. Масаж на “вихъра” под големия пръст с кръгово движение. Майлс няколко пъти отбеляза, че не е необходимо да стискате силно. На енергийното тяло е достатъчно и докосване. (5 и 6)

7. После поставете пръстите на дясната ръка между пръстите на крака и притиснете. Кутрето между кутрето и следващия пръст на крака. Другите пръсти застават последователно. Притискате с пръсти към земята. Наведете глава напред и спрете мислите.

8. После масажирайте крака с две ръце нагоре до коляното; надолу и нагоре. Повторете го няколко пъти. (Пръстите на ръцете са в позиция на щипци като в Видео 3.6. "Подготовка за прекосяване." Алтернативно потупвате с пръсти по външната страна на прасеца от глезена до коляното и обратно)

9. Притиснете крака с опакото на ръцете няколко пъти.

Майлс ни каза да станем и да проверим дали усещаме някаква разлика между левия и десния крак.

Усещането бе, че левия крак е по-лек

Сега повторете 1-9 върху десния крак.

(След като свършихме и с десния крак изпълнихме потупвания с "щипци" по вътрешната страна на бедрата от коленете към гинеталиите, нагоре по корема до слънчевия сплит - лява ръка на ляв крак, дясна на десен. След това правихме преглед. Някой бяха легнали, други седнали. Имаше такива, които се бяха подпрели гърбом един към друг. За този начин на правене на преглед говорят по-долу чакмулите.)

Нощна пеперуда

Тази версия ни бе показана от Дарейн и в няколко от частите се различава от версията, която Майлс ни показа в Кордоба, Аржентина. Има също някои различия обратни на преди написаната версия, които без съмнение се дължат на моите непълни спомени от показаното в Аржентина. Тогава бяхме двама и си мислехме, че сме прави, но явно сме били открити за внушения.

Неи разказа историята как тя, Дарейн, Аерин и Рени са били поканени да посетят вещиците. Когато пристигнали казали им да почакат в дневната. Времето минавало и те ставали все по-възбудени, макар да се стараели да не го показват. Когато вещиците влезли в стаята, казали на чираците, че на са готови за нищо и че и четиримата трябва да правят рекапитулация гърбом един към друг.

Включили Наи в комбирация с Рени, тяхната рекапитулация започнала много агресивно и изпълнена с напрежение. Постепенно, обаче, настроението се подобрило и двете постигнали координирано ритмично дишане. Малко по-късно, вещиците се върнали в стаята и видели промяната у чираците. Допълнително, докато правели рекапитулацията между тях летяла нощна преперуда. Това бил знак, че е време да ги научат на нощната пеперуда.

Когато Наи разказваше тази история една нощна пеперуда летеше между нея и инструктора, който превеждаше на немски. Тя започна да лети покрай тях точно преди да спомене за нощната пеперуда и когато стигна да този част каза “също като сега” и посочи пеперудата, летяща наоколо! Скептиците може да кажат, че това си е реквизит, но аз забелязох пеперудата отделяща се от пода в момента когато тя започна да говори. Когато се прибрахме, в коридора бяхме поздравени от нощна пеперуда. Това не е много необичайно, разбира се, но може би е знак да предам този пас.

Препоръчаха ни преди да започнем формата да изпълним масаж на тялото. Макар това да не беше заявено направо, впечатлението ми беше, че в началната фаза няма установен брой повторения, както беше във версията от Кордоба.

1. Започнете седнали, леко поклащащи се назад и напред, вдишвате назад и издишвате напред. Ръцете са на предните жизнени центрове.

2. Плъзнете ръцете надолу към коленете и вниметелно разтрийте ахилесовото сухожилие и надолу пред глезените. В същото време, придърпайте пръстите на краката назад.

3. Подобно на “Наметало на недостъпност” – масажирайте стъпалата, нагоре по краката, особено зад и пред колената, бедрата, задните жизнени центрове, после предните центрове.

4. Обгърнете с ръце краката, коленете са нагоре, главата лежи на коленете - поза която би ви била удобна. Вдишайте дълбоко, издишайте, после запазете за малко мълчание. Зопачнете да дишате късо (подобно на “Намерението на Тигъра” непрекъснатата форма), после направете дълбоко вдишване.

5. Събуждане от пашкула: бавно вдигнете глава; после драснете въздуха внимателно с левия крак, повдигате го нагоре докато риете. Повторете с десния.

6. Лягате надясно: легнете на дясната страна с вдигната над главата дясна ръка длантата изправена и лежи на пода, краката леко свити.

а. Риете въздуха с левия крак, внимателно изучавате

б. Силно раздрусайте левия крак

в. Внимателно започнете да отваряте лявото рамо като го завъртате напред. Движението в началото трябва да е минимално.

г. Отваряйте все повече, доката лакътя се отдалечи от тялото. Изнасяте лакътя напред, после назад.

д. Протегнете лявата ръка над главата. Мах с “крило” нагоре – надолу, като бавно придърпвате коляното към гърдите когато крилото слиза надолу. Движението се поражда от долния диск.

8. С двете ръце вдигнати над главата, се търкулете на гръб и поемете дълбоко дъх, протегнете ръцете и краката.

9. Търкулнете се на лява страна и повторете 7 с десни крак и ръка.

10. Бавно заемете седеж, коленете са свити. Ръцете се изнасят назад, ръцете са със свити пръсти, само показалеца и средния сочат напред (“позиция антена”). Ровите с пръсти внимателно земята отзад, докато краката ровят земята отред.

11. Вдишвайки изнасяте ръцете настрани с длани гледащи назад. Лактите започват да се движат странчно и нагоре от тялото, ръцете свити в лактите (като свити криле) образуват почти 90 градуса. При това изнасяне на ръцете дланите продължават да гледат назад, едновременно кръста започва да се извива, лактите се изнасят напред, отварят крилете и раменните лопатки. Няколко движения назад и напред.

12. Вдишайте, после издишайте докато ръцете се срещнат пред тялото в позиция молитва и продължат бавно да се издигат нагоре над главата, след това описват кръг навън и назад, дланите гледат една към друга.

13. Размахайте “крила” нагоре надолу няколко пъти, вдишвате нагоре, издишвате надолу.

14. Още една последна проба с МНОГО бавна скорост.

15. Застанете на колене, после се изправете, ръцете остават на земята в позиция “антена”.

16. С пръстите допрени до земята, потъркайте ушите с рамене като ги въртите напред.

17. Бавно се изправете. Докато се изправяте, плъзгайте двата пръста нагоре по краката.

18. Бавно и дълбоко вдишване, обръщате дланите да гледат напред, при издишване дланите гледат встрани. Това движение и откриването се задействат от лопатките при преместването им към гръбнака.

19. Крачка с левия крак, същото вдишване, после докато издишвате издигате ръцете хоризонтално, дланите гледет нагоре. Вдишвате и спускате ръцете назад; издишвате нагоре; повтаряте общо три пъти. Стъпката беше по-бавна и по-флуидна от тази показана в Кордоба.

20. Наведете се като сгъвате леко коленете, после внимателно опитайте да летите три маха. Както в седящо положение, гледайте ръцете си когато са горе пред вас. Петите остават през цялото време върху земята. Докато ръцете се издигат коленете се сгъват малко повече, а кръста слиза надолу. Вдишвате при вдигане на ръцете и издишвате обратно.

21. Стъпка с десния крак напред, повтаряте.

22. Стъпка с десния крак назад, да се изравнят. Ръцете встрани, леко зад кръста, дланите гледат напред. Премествате тежестта на десния крак, внимателно ровите земята с левия крак. Премествате на ляв крак и ровите с десния.

23. Обръщате дланите да гледат назад, после вдишвате докато “повдигате лактите”, при издишване изправяте кръста, с лека дъга назад, ръцете (крилете) изправени встрани с длани сочещи една към друга. Три пъти.

24. Отново вдишвате при “издигане на лактите”, но този път издишвате с ръце пред тялото, дланите събрани (за молитва) и се вдигат нагоре до главата като коленете се сгъват още повече.

25. Повторете.

26. При третото повторение ръцете се изстрелват нагоре с издишване, ръцете вдигнати, двата пръста на всяка ръка събрани, останалите - към дланта. Ръцете са на подходящо разстояние настрани. Двете ръце правят три големи кръга навън.

27. Държите ръцете протегнати и се завъртате (внезапно) нялаво (левия крак сега трябва да е отред). Три малки кръга навътре.

28. Стъпка напред с десния крак; още три вътрешни кръга.

29. Затъртате се на 180 градуса наляво. Левия крак отново е отред. Нови три кръга.

30. Стъпка с десния крак, нови три кръга.

31. Обръщате се наляво в началната посока; бавно спускате ръцете.

32. Продължавате да държите двата пръста събрани в позиция, вдишвате и “вдигате рамене”, после изстрелвате ръцете отново нагоре. Този път ръцете са много по-близо от преди.

33. Правите странични търкания с ръцете по главата, първо в ляво, после дясно; три пъти.

34. Връщате начална позиция (ръцете още са вдигнати и в позиция антена), масажирате ушите като въртите раменете напред.

35. Бавно спускате ръцете встрани с протегнати лакти. Рязко изправяте ръцете назад с два пръста надолу зад вас, после разко разтваряте дланите да гледат една към друга.

36. Крачка с десен крак назад. Летите с три замахвания. Когато ръцете ви се вдигат този път, коленете трябва да се сгъват повече, а петите може да се вдигат. Вдишвате при вдигане, издишвате при сваляне.

37. Премествате тежестта назад на десен крак. Много малка стъпка с предния (ляв) крак; после бързо със скок премествате десния крак напред. Три маха с крила.

38. Премествате тежестта на ляв крак, повтаряте скока и маховете.

39. След последния опит за летене (общо четири), стъпка назад за събиране на краката.

После правим преглед гърбом един към друг.

(Пасите от 18 до 39 повторихме 4 пъти обръщайки се в четирите посоки. Започнахме от посока юг, защото това била новата посока на всики войни. След четвъртото изпълнение се обърнахме отново в посока юг и после изпълнихме заедно паси 18-39, в сънуването т.е. без участие на физическото тяло. Преглед не правихме защото вече го бяхме правили по средата на паса.)